سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

رشد جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی کشور در سال‌های اخیر

باشگاه پیام نور :

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: میزان جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی کشور طی سال‌های اخیر رشد بالایی داشته است.

به گزارش باشگاه دانشجویان پیام نور (PNU-CLUB.COM)، مجتبی شریعتی نیاسر در مراسم تجلیل از استادان ممتاز دانشگاه علم و صنعت که در سالن امام خمینی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه توسعه در جذب دانشجو و افزایش مراکز آموزش عالی هم می تواند تهدید باشد هم فرصت افزود: ما باید از این ظرفیت بالا فرصت مناسبی برای بهره مندی بهتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور ایجاد کنیم.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بستر آموزش عالی را برای همه قشرها باز گذاشته است و این جمعیت دانشجویی کشور برای کشور ما یک ارزش تلقی می شود که این تعداد از فارغ التحصیلان می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به این که وضع اشتغال ما متناسب با میزان فارغ التحصیلان در کشور نیست افزود: امروزه شاهد فارغ التحصیلی بسیاری از دانش آموختگان در مقاطع آموزش عالی هستیم و این امر حتی در برخی از استان های سطح پایین نیز دیده می شود که باید برای همه این فارغ التحصیلان راهکاری مناسب در زمینه اشتغال ایجاد شود.
شریعتی نیاسر در ادامه به جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: ما سالانه ۱۵ هزار فارغ التحصیل مقطع دکتری به جامعه تحویل می دهیم و این در حالیست که جای مناسبی برای اشتغال آن‌ها در سطح دانشگاه‌ها وجود ندارد بطوریکه طی فراخوان جذب اعضای هیئت علمی امسال ۲۰ نفر ثبت نام کردند و میزان جذب اعضای هیئت علمی تنها ۵ یا ۶ هزار نفر بوده است.
وی در ادامه به طرح آمایش آموزش عالی اشاره کرد و افزود: این طرح طی ۱۱ ماه به نتیجه رسیده و ۹ بند اجرایی دارد که یکی از مباحث آن ماموریت گرا بودن دانشگاه هاست که بر ۴ ماموریت در عرصه بین المللی، ملی، منطقه ای و محلی تقسیم می شود.
شریعتی نیاسر به ماموریت گرا بودن برخی از دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه پیام نور در عرصه رشته های تجربی نباید ورود پیدا کند زیرا ماموریت این دانشگاه در سایر رشته ها تعریف شده است.
وی با اشاره به سطح بندی برخی از دانشگاهها افزود:نخستین بار در کشور سطح بندی موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی طی پایان همین هفته به اتمام می رسد و این موسسات به ۴ سطح تقسیم شده است همچنین دانشگاه های دولتی نیز در سال گذشته در ۴ سطح تقسیم شده اند تا زمینه رشد بهتری در عرصه های مختلف علمی برای دانشگاهها رخ دهد.
شریعتی نیاسر در ادامه به یکپارچه سازی آموزش مهارتی اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی دانشگاههای فنی حرفه ای و جامع علمی کاربردی یکی از محورهای آموزش عالی است که بررسی در این زمینه همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشورما به حد کافی اقتدار دارند افزود: یک دانشگاه خود می تواند دانشجوی ممتاز و استاد ممتاز را انتخاب و معرفی کند و ارزیابی هایمان نشان داده که انتخاب دانشگاه در زمینه معرفی دانشجوی ممتاز کاملاً درست بوده است.
شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه امروز شاهد بروز برخی مشکلات از جمله خرید و فروش پایان نامه در سطح کشور هستیم گفت: در راستای تحقق اهداف طرح آمایش آموزش عالی، بحث یکپارچه سازی نظام سنجش و پذیرش مطرح می شود و ما در پذیرش دانشجو نظام های متفاوتی در دانشگاههای دولتی داریم، چنانچه برخی از دانشگاهها خارج از این سیستم تعیین شده در بخش نظارتی عمل کنند شاهد بروز برخی از مشکلات از جمله خرید و فروش پایان نامه و پذیرش دانشجو بدون درنظر گرفتن تعداد استادان در دانشگاه ها هستیم.
وی به طرح اقتصاد مقاومتی که یکی از تاکیدات رهبری طی یکسال اخیر بود اشاره کرد و گفت:این طرح باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد چنانچه در این طرح ۴ موضوع مطرح است که تنها دو موضوع آن به وزارت علوم مرتبط است.
شریعتی نیاسر افزود: قرارگرفتن دانشگاه های کشورمان در تراز بین المللی یکی از مباحث طرح اقتصاد مقاومتی است که در پرتو حمایت جدی این امر محقق می شود.

انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار آموزش عالی
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .