سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

دولت به فکر رفع بیکاری دانشجویان فارغ التحصیل باشد

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی بیکاری را مشکل دانشجویان فارغ تحصیل دانست و تاکید کرد که باید دولت در زمینه رفع آن اقدام کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان پیام نور (PNU-CLUB.COM) ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه، با بیان این که اکثر دانشجویان به لحاظ مالی از قشر متوسط رو به ضعیف هستند، اظهار داشت: دانشجویان نسبت به تهیه شهریه و مخارج دانشگاه دچار مشکل هستند که باید در این زمینه همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: دانشجویانی داریم که با استعداد فراوان اما با دست خالی هستند بنابراین با مشقت به تحصیل می پردازند؛ این ها سرمایه های مملکت هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند؛ ژاپن بعد از حمله اتمی و آلمان بعد از جنگ جهانی اگر توانستند خود را بازسازی کنند با تکیه بر همین استعدادها و بهره گیری درست از آنها بود.

این مرجع تقلید در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی این است که بیکار هستند؛ با این وضعیت و مشقت درس می خوانند اما بعد فارغ التحصیلی نمی توانند از دانش خود استفاده کنند و بیکار هستند؛ وظیفه دولت است که در این زمینه کاری انجام دهد.

وی افزود: باید دولت و دانشگاه را به هم گره زد که دانشجو جذب شود و آموزش مورد نیاز جامعه را ببیند و پس از آن دولت آنها را به کار بگیرد. الان وضعیت مثل این است که کارخانه بسازیم اما مواد اولیه نداشته باشیم بنابراین نتیجه ای حاصل نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان به درخواست رییس دانشگاه پیام نور حدیثی از امیرمؤمنان علی (ع) نقل کرد که می فرماید «تخففوا تلحقوا» سبکبال شوید تا به غافله برسید؛ سنگین بارها در بین راه می مانند و از ادامه راه منصرف می شوند؛ افراد زرنگ بار دنیا را به دوش دیگران می گذارند. اگر همین یک حدیث در جامعه رعایت شود وضع جامعه ما درست می شود ان شاء الله.

گزارش فعالیت های دانشگاه پیام نور
در ابتدای این دیدار دکتر داوریار رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی به همراه رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه، با معرفی دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه کشور با جمعیت ۶۰۰هزار دانشجو و ۴ هزار هیأت علمی و حدود ۱۲ هزار کارمند، گزارش مختصری از فعالیت ها خود ارائه داد.

وی افزود: پیام نور خراسان با ۳۱ مرکز و واحد در حدود ۵۰ هزار دانشجو و ۲۵۰ هیأت علمی و ۷۰۰ کارمند دارد؛ دانشجویان گرچه اکثرا از لحاظ مالی از سطح متوسط رو به پایین هستند اما از سطح بالای فرهنگی برخوردارند.

حجت الاسلام جباریان رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور هم نیز گزارشی از برنامه های فرهنگی و بویژه برنامه تدبر در قرآن برای دانشجویان و نیز ضیافت اندیشه برای استادان اشاره کرد.


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار حاشیه ای پیام نوراخبار متفرقه
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .