سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

آغاز ثبت‌ نام پذیرش بدون آزمون مهر سال 93 دانشگاه پیام نور/ شرایط ثبت نام

به گزارش باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور (PNU-CLUB.COM),براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت پذیرش بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی تا ساعت 16 روز شنبه 25 مرداد 93 تمدید می شود
اسامی پذیرفته شدگان در این ثبت نام اواسط شهریور اعلام خواهد شد و ثبت نام در دانشگاه و شروع کلاس ها برای پذیرفته شدگان نهایی از مهر 93 می باشد
نحوه ثبت نام
ثبت نام به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت میگیرد
حداقل مدرک لازم برای ثبت نام پیش دانشگاهی می باشد

بر اساس ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 10 شهریور 92 مجلس شواری اسلامی و مصوبه اولین جلسه شواری سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 6 آذرماه 92 و در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها ، پذیرش برای حدود 60% ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود . لذا پذیرش در تعدادی از کد رشته محل های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می پذیرد.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌ نام پذیرش بدون آزمون مهر سال 93 به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 106.000 (یکصدوشش هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

 

ثبت نام تا ساعت 16:00 روز شنبه مورخ 25 مردادماه 1393 تمدید شد

 

 

خرید کارت اعتباری ثبت‌ نام پذیرش بدون آزمون مهر سال 93 (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعیکلیک کنید

 

دریافت دفترچه راهنمای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال 1393 – کلیک کنید

 

اصلاحیه دفترچه های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری و بدون آزمون سال 1393 – (اضافه شدن برخی کدرشته محل های تحصیلی به پذیرش بدون آزمون) – کلیک کنید

 

ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مهر سال 93 (علاقه مندانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام نکرده اند)کلیک کنید

 

ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 93 ثبت نام کرده اند (اعم از حاضرین و غایبین) برای کد رشته مجل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلیکلیک کنید

 

 

کلیه داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در ثبت‌ نام پذیرش بدون آزمون مهر سال 93 دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توصیه می شود ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای این آزمون مبادرت کرده و سپس در صورت واجد شرایط بودن از 15 مردادماه 93 لغایت 22 مردادماه 93 به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب‌ رشته اقدام و با واریز مبلغ 106.000 (یکصدوشش هزار) به عنوان وجه ثبت نام و انتخاب‌ رشته برای یک گروه آزمایشی از طریق کارت های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال باشد نسبت به دریافت شماره پرونده و رمز ورود اقدام و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب‌ رشته ابتدا نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه و انتخاب‌رشته مبادرت نموده و پس از بررسی های لازم و اطمینان از صحت اطلاعات مربوط حد‌اکثر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 22 مردادماه 93 به سایت سازمان مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب‌رشته الکترونیکی اقدام نمایند.

تذکرمهم: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1393 ثبت نام نموده اند لاکن درجلسه آزمون غائب بوده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده اند نیازی به ثبت نام مجدد در این مرحله را ندارند. ومی توانند انتخاب رشته نمایند مگر اینکه متقاضی انتخاب رشته درگروه یا گروههای آزمایشی علاوه برگروه آزمایشی ثبت نامی خود باشند.توضیحات لازم دراین خصوص در دفترچه راهنمای مذکور قرار دارد.

کلیه متقاضیان فارغ‌ از اینکه در جلسه آزمون سراسری سال 1393 (در تیرماه 1393) شرکت کرده اند (حاضر یا غایب در آزمون) و یا شرکت نکرده اند ، می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته‌های مذکور اقدام کنند.

 

 

نکتـــه مهـــم در مورد تحصیل همزمان:

دانشجویان دوره های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا بین الملل دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، می توانند بدون انصراف از تحصیل در این مرحله ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت و قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی حاصل نموده و گواهی مربوط را به مؤسسه ذیربط ارائه نمایند. لازم به توضیح است که این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.
تبصره: دانشجویان دوره های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، برای ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله لازم است شرایط مندرج در بند سه (3) تذکرات مهم مقررات وظیفه عمومی در دفترچه راهنما را داشته باشند.

دانشجویان فعلی دانشگاه پیام نور که در ردیف پذیرفته شدگان قرار می گیرند نیازی به انصراف برای دانشگاه پیام نور ندارند. ضمناً آن عده از دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، پس از انصراف مجدداً نمی توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند و باید طبق مقررات به خدمت وظیفه عمومی اعزام شوند.
(تبصره 1): دانشجویان انصرافی در صورتی می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند که با کسب موافقت ستاد کل نیروهای مسلح و ناجا، بیش از چهار نیمسال تحصیلی از زمان ورود آنها به آموزش عالی سپری نشده باشد.
(تبصره 2): داوطلبان پذیرفته شده مشمول در صورتی که در حین خدمت مقدس سربازی در یکی از این رشته ها در دانشگاه پیام نور، به عنوان دانشجو پذیرفته شوند (با توجه به نظام آموزشی دانشگاه)، با موافقت یگان محل خدمت نظام وظیفه خود می توانند در امتحانات پایان ترم دانشگاه در نزدیکترین مرکز یا واحد دانشگاه پیام نور شرکت نمایند و در این صورت نیازی به ترخیص از خدمت نظام وظیفه برای دانشجو شدن ندارند . بدیهی است مسئولیت هماهنگی با مقررات ناجا و دانشگاه به عهده پذیرفته شدگان است و دانشگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه به عهده نخواهد گرفت، لذا در صورتی که اجازه شرکت در امتحانات را از سوی یگان محل خدمت خویش نیابند، آن نیمسال طبق ضوابط جزو سنوات مدت مجاز تحصیل آنان محاسبه خواهد شد و مقررات دانشگاه همانند سایر دانشجویان در مورد آنان اجرا خواهد شد.

 

 

نکــــــــــــات مهــــــــــــــم :

1- دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 93 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

2- دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم )، صورت خواهد گرفت؛ لذا کلیه متقاضیان (دیپلمه های نظام قدیم، نظام جدید و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش که دارای مدرک کاردانی می باشند ) بایستی معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کتبی واقعی و معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نام، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می گردد.

تبصره 1: داوطلبان دیپلمه نظام قدیم و نظام جدید بایستی معدل کل و معدل کتبی دیپلم متوسطه خود را عیناً در بندهای 11 و 12 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.
تبصره 2: داوطلبان دیپلمه فنی و حرفه ای و یا کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی در دیپلم، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بندهای 11 و 12 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.

4-انتقال و تغییر رشته از رشته محل های پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی به رشته محل هایی که پذیرش آنها با نمرات آزمون سراسری صورت می گیرد، ممنوع است. لذا توصیه می شود که دقت و توجه کافی در انتخاب کدرشته محل های تحصیلی و اولویت بندی آنها بعمل آورند.

5- داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1393 مجاز به انتخاب رشته نشده اند و یا غایب جلسه آزمون بوده اند، منحصراً مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی به روش پذیرش با اعمال سوابق تحصیلی می باشند و در صورت درج کدرشته محل های رشته هایی که نمره آزمون در آن تأثیر دارد، اجازه تأیید و ادامه مراحل انتخاب رشته اینترنتی به آنان داده نخواهد شد و می بایست در همان مرحله نسبت به حذف کدرشته های مربوط، از اولوی تهای انتخابی خود اقدام نموده و سپس مراحل بعدی را ادامه دهند.

تبصره: داوطلبان مشمول بند فوق: 1- بر حسب اینکه در یک گروه آزمایشی و یا چند گروه آزمایشی در آزمون سراسری سال 1393 ثبت نام نموده اند، می توانند رشته های مربوط به گروه یا گروه های آزمایشی که در آن ثبت نام نموده اند را انتخاب نمایند. 2- چنانچه قبلاً فقط در یک یا دو گروه آزمایشی ثبت نام نموده اند و علاقمند به انتخاب رشته از سایر گروه های آزمایشی می باشند می بایست ابتدا هزینه اعلام علاقمندی برای گروه های آزمایشی مربوط یعنی مبلغ 106.000 ریال ( به ازای هر گروه آزمایشی) را از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

6- داوطلبانی که قبلاً در یکی از گروه های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبا ن های خارج ی ) در آزمون سراسری سال 1393 ثبت نام نموده اند، در صورت تمایل در این مرحله می توانند با پرداخت هزینه مربوط (برای هر یک از گروه های آزمایشی 106.000 ریال )، منحصرا از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب بصورت الکترونیکی ، نسبت به انتخاب رشته ازگروه یا گرو ههای آزمایشی مورد نظر اقدام نمایند.

* نکته مهم: لازم به تأکید است که در روش پذیرش با سوابق تحصیلی، هر داوطلب می تواند متقاضی یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و دو گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی باشد. بدیهی است یک داوطلب نمی تواند همزمان متقاضی دو گروه آزمایشی از گروه های آزمایشی اصلی یعنی گرو ههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی باشد.

 


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار کارشناسی پیام نوراخبار مهم پیام نور
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .