سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

لامپ رشد گیاه، خریدی عالی برای خانه کم نورتان

احتمالا در  برخی عکس‌ها لامپ رشد گیاه را برای گیاهان آپارتمانی یا گیاهان داخل آپارتمان دیده‌اید.  این چراغ‌ها که به لامپ رشد گیاه هم معروف‌اند برای شبیه‌سازی نور خورشید تولید می‌شوند تا گیاه شرایط ایده‌آلش را در داخل ساختمان هم دریافت کند. به این ترتیب فتوسنتز در گیاه مختل نمی‌شود و به بهترین نحو ممکن به رشد خود ادامه می‌دهد. با توجه به این‌که خیلی از ما در آپارتمان زندگی می‌کنیم و به باغچه یا تراس دسترسی نداریم، بیایید با هم یاد بگیریم که چطور رشد گیاهان آپارتمانی با لامپ رشد گیاه بهتر می‌شود؟

 

 

فکر نکنید چراغ رشد گیاه با لامپ‌های معمولی یکسان است. در اصل لامپ رشد گیاه طیف به خصوصی از امواج نور را برای گیاه فراهم می‌کند که گیاه در معرض آنها بهتر فتوسنتز می‌کند.

طیف نور دیگر چیست؟

اگر اشعه‌ای که از خورشید منتشر می‌شود را به سبک فیزیک‌دان‌ها مانند یک نوار یا روبان تصور کنیم، گیاه یک قسمت از عرض آن نوار را برای رشد نیاز دارد که شاید در نور لامپ خانگی، آن قسمت از نور، موجود نباشد. بنابراین با چراغ رشد گیاه، تمام قسمت‌هایی از نور خورشید که برای گیاه مورد نیاز است را فراهم می‌کنیم. این قسمت در اصطلاح علم فیزیک، با طول موج یا طیف نور توصیف می‌شود.

جنس چراغ رشد گیاه چیست؟

چراغ رشد با نام انگلیسی Grow Light یا Plant Light شناخته می شود. این وسیله نور خورشید را شبیه سازی می کند و طیف الکترومغناطیسی منتشر می کند تا گیاه با دریافت آن بتواند فتوسنتز کند و نوعی LED است.

 

 

خرید و کاربرد چراغ رشد گیاه

همه باید چراغ رشد گیاه بخرند؟

بسته به این که چه گیاهی را در منزل ساختمان دارید شاید لازم نباشد حتما از این لامپها بخرید. مثلا گیاهان معمولی که در اپارتمان هستند، مثلا فوتوس، نور وارده از پشت پنجره کافی است اما برای کاشت گوجه، فلفل و گیاهان گلخانه ای بله به این لامپها نیاز دارید.

لامپ رشد گیاه چه رنگی بخریم؟

نور ال ای دی سرعت رشد گیاه را افزایش می دهد. در زمان خرید لامپ فتوسنتز، چراغی را بخرید که تمام رنگ های نور خوذشید را منتشر کند. رشد گیاه با نور قرمز و آبی تنظیم می شود.

 

لامپ رشد گیاه را با چه فاصله ای از گیاه قرار دهیم؟

فاصله مناسب را برای چراغ رشد گیاه رعایت کنید. فاصله ۲۵-۳۰ سانتیمتر برای این مقدار کافی است. فاصله کمتر باعث سوختن گیاه می شود.

چطور بفهمم فاصله مناسب است؟ برای فهمیدن فاصله مناسب گیاه و چراغ می توانید دست خود را در نزدیک برگ گلدان نگه دارید، اگر دستتان گرمای نور را حس کرد، کمی لامپ را از چراغ دورتر ببرید.

چراغ رشد گیاه باید همیشه روشن باشد؟

مانند زندگی طبیعی گیاهان نیاز به ساعات تاریکی نیز در طول روز دارند. حداقل ۶-۸ ساعت از روز را به چراغ رشد گیاه استراحت بدهید.

هر از گاهی تغییر جا:

  • سعی کنید در طول هفته گلدان را در زیر چراغ جابجا کنید تا به تمام قسمت های آن نور به میزان مساوی برسد.

 

 

با چراغ رشد گیاه سبزی هم می توان کاشت؟

بله سبزیجات خانگی را هم می توانید با استفاده از این نوع لامپها در خانه خود پرورش دهید.

لامپ رشد گیاه را باید شست؟

  • اگر لامپ گرد و غبار گرفته باشد، نور مناسب را به گیاه نمی رساند.
  • اگر بعد از مدتی استفاده دیدید که لامپ تیره شد، آن را تعویض کنید.

اندازه و توان چراغ رشد گیاه

بسته به نوع گیاه و این که چه مقدار نور نیاز دارد می توانید چراغ رشد گیاه مناسب را خریداری کنید. لامپ LED رشد گیاه از ۱۵ وات به بالا به فروش میرسد.

عمر مفید چراغ رشد گیاه 

چراغ رشد گیاه حدود ۸ سال برای شما و گیاه آپارتمانی کار میکند البته اگر تمام طول شبانه روز روشن باشد، عمر آن کاهش می یابد.

 

حرف آخر

در این مطلب فهمیدیم گیاه برای رشد در ساختمان به منبع نوری مناسب نیاز دارد و همینطوری با نوری که از پنجره می تابد به خوبی رشد نمی کند. انواع لامپ LED و چراغ رشد گیاه را در این مطلب دیدیدیم و راهکارهای نصب و نگهداری را یاد گرفتیم.

“اگر شما هم به دنبال خرید چراغ رشد گیاه هستید از ال ای دی سازان  کمک بگیرید”


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار متفرقه
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .