سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

منابع دکتری حقوق جزا و جرمشناسی آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۶

باشگاه پیام نور :

منابع دکتری جزا و جرمشناسی هم مانند شاخه های دیگر به سبک جدید برگزار خواهد شد. بنابراین دانشگاه های آزاد و پیام نور و خودگردان هم بایستی با دانشگاه دولتی، آزمون واحدی جهت جذب دانشجو برگزار کنند.

به گزارش باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور (PNU-CLUB.COM) تمام فارغ التحصیلان حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی در این شاخه می توانند شرکت کنند.
دروس  دکتری جزا و جرمشناسی شامل دروس عمومی و تخصصی می شود. و منابع ذیل برای آزمون پیشنهاد می شود.

بند اول: دروس عمومی
دروس عمومی شامل استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی یا آلمانی است که در مطلب قبلی کانال دکتری حقوق قرار دادیم.

بند دوم: دروس تخصصی
دروس تخصصی شامل متون فقه، آیین دادرسی کیفری ، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و جرمشناسی است.

متون فقه:
متون فقه جزایی شامل مباحث حدود، قصاص، دیات، قضا و شهادات است که بهترین منبع هم برای آن تحریر الروضه امینی و آیتی ، با ترجمه فقه استدلالی (دکتر مهدی دادمرزی) می باشد. البته در صورتی که فرصت مطالعه نداشتید مطالعه لمعه دمشقیه شهید اول هم مناسب است.

آیین دادرسی کیفری:
بهترین منبع جهت آشنایی با مبانی کتاب جلد اول و دوم آیین دادرسی کیفری دکتر محمد آشوری است؛ البته بایستی مطالب آن مطابق قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ باشد.(به نظر هنوز به روزآوری نشده است) + کتاب نکته ها در قانون آیین دادرسی کیفری جدید نوشته دکتر خالقی و کتاب آیین دادرسی (که می توان گفت به صورت نکته ای بوده) از دکتر مهابادی پیشنهاد می شود. البته مطالعه قانون آیین دادرسی در کنار کتاب بسیار ضروری است.

حقوق جزای عمومی
بهترین منبع برای کلیات(بایسته های جزای عمومی و زمینه جزای عمومی به ترتیب برای استاد دکتر گلدوزیان و استاد دکتر نوربها) می باشد. البته فقط مبانی چرا که با تغییر قانون مجازات ما شاهد تغییری در آن نیستیم. اضافه بر آن کتاب چند جلدی دکتر محمد علی اردبیلی هم پیشنهاد می شود.
قوانین لازم هم قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲+ قانون جرایم رایانه ای+ قانون تشدید مجازات مرتکبین…. از اهم قوانین مرتبط می باشد.
حقوق جزای اختصاصی:
به نظر بهترین کتاب جزای اختصای دوره ی ۳ جلدی جزای اختصاصی میر محمد صادقی است.

جرمشناسی
برای جرمشناسی هم منابع متعددی می توان معرفی کرد اما بهتر است نظریه های جرمشناسی از اساتید معظم آقای استاد دکتر نجفی ابرندآبادی و دکتر صفاری مطالعه شود(کتاب و جزواتی که از این اساتید موجود است). البته کتابی هم با عنوان نظریه های جرمشناسی از آقای روح الله میرصدیق وجود دارد که مناسب به نظر می رسد. اضافه بر آن خواندن کتابهای جرمشناسی مرحوم دکتر کی نیا باعث یادگیری بیشتر خواهد شد.


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار آموزش عالیاخبار برگزیده
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .