سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

شرایط بازپرداخت اجاره‌بهای خوابگاه/دانشجویان مشمولین جریمه کدامند

باشگاه پیام نور :

براساس شرایط بازپرداخت تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشجویان انصرافی، ترک تحصیلی و اخراجی ملزم به پرداخت کل بدهی وام های دریافتی به صورت یکجا هستند.

به گزارش باشگاه دانشجویان پیام نور (PNU-CLUB.COM)، دانشجویانی که از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم استفاده می کنند، باید شرایط بازپرداخت این تسهیلات را نیز رعایت کنند. دراین گزارش شرایط بازپرداخت اجاره بهای خوابگاه ها و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان شرح داده شده است.

دانشجویانی که مشمول تخفیف اجاره بها خوابگاهی می شوند

دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری که از خوابگاه های دانشجویی استفاده می‌کنند، ملزم به پرداخت یکجای اجاره بهای خوابگاه به صورت نقدی در ابتدای نیمسال تحصیلی از طریق پرتال دانشجویی هستند و دراین صورت است که مشمول ۱۰ درصد تخفیف اجاره بها می شوند.

کدام دانشجویان مشمول جریمه دیرکرد پرداخت اجاره بها می شوند؟

چنانچه دانشجویان تا پایان نیمسال برای پرداخت اجاره بهای خوابگاه اقدام نکنند، مشمول جریمه تاخیر طبق فرمول دستورالعمل نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بازپرداخت تسهیلات دانشجویی خواهند شد و استفاده از خوابگاه در نیمسال بعدی مشروط به تسویه بدهی اجاره بهای خوابگاه و اصل جریمه تاخیر است.

زمان انصراف دانشجو از خوابگاه

براساس این گزارش، زمان انصراف دانشجو از خوابگاه حداکثر ۱۰ روز پس از درخواست دریافت خوابگاه است و به درخواست تمام دانشجویانی که پس از این تاریخ اقدام کنند رسیدگی و مبلغ اجاره بها مسترد نمی شود.

دانشجویان موظفند پس از پایان هر سال تحصیلی، قطع ارتباط دانشجویی و فراغت تحصیل، خوابگاه محل تحصیل خود را تخلیه کنند در غیر این صورت زمان استنکاف موظف به پرداخت اجاره بهای خوابگاه در سنوات غیر مجاز (۱۰ برابراجاره بهاء) به صورت یکجا خواهند بود.

شرایط بازپرداخت تسهیلات دانشجویی

بهره مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان ملزم هستند حسب وضعیت تحصیلی (فراغت، انصراف، ترک و یا اخراج از تحصیل) طبق مقررات صندوق نسبت به پرداخت وام های دریافتی و اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی اقدام کنند.

پس از فراغت از تحصیل (مدت خدمت نظام وظیفه به زمان مذکور اضافه می شود) در صورتی که دانش آموخته پس از مدت زمان ۹ ماه جهت تعیین تکلیف بدهی مراجعه نکنند مشمول جریمه دیرکرد و پیگیری قانونی می شوند.

دانشجویانی که مشمول پرداخت یکجای بدهی صندوق هستند

دانشجویان انصرافی، ترک تحصیل، اخراجی ملزم به پرداخت کل بدهی وام های دریافتی به صورت یکجا هستند، همچنین بدهی دانش آموختگان فوت شده، جانباز، از کار افتاده کلی، شهداء به جز موارد غیرقابل تقسیط و با رعایت قوانین و مقررات صندوق رفاه بخشوده می شود.

آن دسته از دانشجویان بهره مند از صندوق که  از اعزام به خدمت نظام وظیفه استنکاف ورزیده و یا دارای تاخیر غیرقانونی دراعزام هستند حداکثر ۹ماه پس از فارغ التحصیلی موظفند نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند. در غیر این صورت مشمول جریمه دیرکرد و پیگیری های قانونی می شوند.

مبلغ ۱۰ درصد از کل بدهی در هنگام فراغت از تحصیل و صدور دفترچه اقساط بایستی یکجا توسط دانش آموخته از طریق پرتال دانشجویی واریز شود.

بدهکاران در صورت عدم بازپرداخت به موقع اقساط در صورتیکه بیش از ۹ قسط متوالی یا ۱۲ قسط متناوب در پرداخت اقساط بدهی خود تاخیر کنند، بدهی آنان به دین حال تبدیل خواهد شد.

بدهکاران دارای دفترچه اقساز می بایست در سر رسید هریک از اقساط از طریق پورتال دانشجویی سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس http://bp.swf.ir نسبت به بازپرداخت خود یا شماره قید شده اقدام کنند.

صدور و ارسال هرگونه تاییدیه تحصیلی و همچنین معرفی به حوزه نظام وظیفه منوط به صدور دفترچه اقساط است و تسلیم اصل مدرک و یا ارسال ریز نمرات پس از استرداد کل بدهی در آن مقطع تحصیلی است. همچنین بازپرداخت وام شهریه دانشجویی طبق مقررات با کارمزد ۴ درصد محاسبه می شود.

کارمزد طول دوره دریافت وام آن دسته از دانش آموختگانی که بدهی خود را حداکثر تا ۳ ماه بعد از فارغ التحصیلی و قبل از صدور دفترچه اقساط به صورت یکجا بازپرداخت کنند صفر ریال محاسبه می شود.


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار آموزش عالیاخبار برگزیده
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .