سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

گشایشی برای اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست کشور

باشگاه پیام نور :

سرپرست دفتر پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از برنامه‌های این سازمان به منظور ایجاد فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان محیط زیست کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه دانشجویان پیام نور (PNU-CLUB.COM) – ایسنا، با اشاره به جلسه‌ای که هفته گذشته با اعضای کمپین اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد گفت: این جمعیت فارغ التحصیل محیط زیست به منظور ارائه مطالبات خود مبنی بر اشتغال، مراجعاتی به سازمان محیط زیست و تعدادی از نمایندگان مجلس داشتند؛ بنابراین این جلسه با حضور دفاتر تخصصی از جمله دفتر آموزش و پژوهش و دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بررسی و پیگیری درخواست‌های آنها برگزار شد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که با توجه به جمعیت بالای فارغ التحصیلان محیط زیست امکان به کارگیری همه آنها در مشاغل دولتی وجود ندارد افزود: برای اینکه فارغ التحصیلان محیط زیست بتوانند مطالبات خود را به طور قانونی پیگیری کنند قرار شد یک تشکل محیط زیستی تشکیل داده و در قالب این تشکل به ثبت رسیده، درخواست‌های خود را پیگیری و دنبال کنند.

سرپرست دفتر پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: جداسازی بحث مهندسی محیط زیست از کشاورزی از جمله مطالبات این افراد بود که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. علاوه بر این پیشنهاداتی برای این گروه داشتیم. با توجه به اینکه در سطح استان‌ها یکی از اقدامات اساسی بحث پایش آلاینده‌ها در صنایع و همچنین پایش منابع طبیعی است می‌توانیم طی یک هماهنگی با ادارات کل محیط زیست استان‌ها و قانونمند کردن این کار از طریق سیستم پشتیبانی مجلس از این نیروها در نظارت‌ها و پایش‌ها استفاده کنیم.

به گفته علیپور، با توجه به اینکه نیروهای محدودی که سازمان محیط زیست در اختیار دارد برای پایش صنایع زیاد کشور کافی نیست بنابراین به کارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست در امر پایش و نظارت صنایع می‌تواند راهکار خوبی باشد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه می‌توانیم از تعدادی از فارغ التحصیلان محیط زیست برای راه اندازی مدارس طبیعت در کشور در جنبه‌های تامین محتوای آموزشی استفاده کنیم گفت: علاوه بر این، این امکان وجود دارد که از فارغ التحصیلان محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد برای تدریس دو واحد درسی محیط زیست در دانشگاه‌ها استفاده کنیم و این افراد را بدین منظور به وزارت علوم معرفی کنیم. بنابراین سعی داریم با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم داریم بیش از پیش از تخصص فارغ التحصیلان محیط زیست استفاده کنیم.

چندی پیش بیش از ۱۴۰۰ تن از فارغ التحصیلان محیط زیست کشور در مقاطع مختلف به منظور ارائه مطالبات خود کمپینی با عنوان «کمپین اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست» راه اندازی کردند.


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
اخبار آموزش عالی
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .