سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

ثبت ۱۴ اختراع جدید توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان

باشگاه پیام نور :

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: دانشجویان این دانشگاه در سال جاری موفق به ثبت 14 اختراع شدند.

به گزارش باشگاه دانشجویان پیام نور (PNU-CLUB.COM) صفی الله صفایی اظهار کرد: تولید لعاب سفال بدون سرب از جمله اختراع های دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان است.
وی توضیح داد: برخی از سفالگران از لعاب دارای سرب به منظور براق و شفاف کردن تولید خود بهره می گیرند در حالیکه این مواد بیماری زا، آسیب فراوانی به آنها وارد می کند.
وی افزود: با تولید اینگونه لعاب دیگر نیاز به استفاده از لعاب دارای سرب نبوده و استفاده از آن آسیبهای وارده به تولید کنندگان سفال را کاهش می دهد.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: تولید عایق نسوز از پسماندها دیگر اختراع دانشجویان این دانشگاه است که این عایق می تواند سه هزار درجه حرارت را تحمل کند.
به گزارش ایرنا صفایی اضافه کرد: این عایق را می توان در لباس آتش نشانان جاسازی کرد تا در زمان مهار آتش آسیبی به آنها وارد نشود.
وی بیان کرد: برچسب سلامت با ویژگی های منحصر به فرد توسط یکی از دانشجویان اختراع شد به گونه ای که این برچسب با توجه به کیفیت محصول تغییر رنگ می دهد.
وی توضیح داد: چنانچه محصولی سالم باشد رنگ برچسب سبز، در حالت متوسط زرد و چنانچه محصول غیرقابل استفاده شود برچسب روی محصول قرمز رنگ می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان اضافه کرد: اختراع این دانشجوی دانشگاه پیام نور همدان رتبه نخست اختراع این استان را به خود اختصاص داد.
صفایی گفت: تولید آدامس نانو ویتامینه با ویژگیهای نظیر استفاده از قند کمتر در تولید آن و ضدعفونی و میکروب کشی دهان و دندان توسط دانشجویان این دانشگاه صورت گرفت.
وی تولید دهان شویه گیاهی، دستگاه هدست واقعیت مجازی، تولید و طراحی بازی انیمیشن در قالب بازیهای ایرانی و حوادث تاریخی ایران، اپلیکیشن دانشجو پلاس، سرامیک مقاوم نانو برای جلوگیری از لب پر شدن سفال، ساخت دستگاه مکانیکی مغز کن کدو و ساخت دستگاه خشک کن انگور و تبدیل آن به کشمش با حداقل حرارت و انرژی را از دیگر اختراع های پیام نور همدان برشمرد.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه موفق به اختراع آجر ضد زلزله شدند به گونه ای که این آجر قابلیت ارتجاعی داشته و هنگام بروز زلزله دچار شکستگی نمی شود.
صفایی افزود: با توجه به اینکه پخش نمک در سطح جاده برای جلوگیری از یخ زدگی جاده ها به مزارع و منابع طبیعی حاشیه جاده آسیب وارد می کند دانشجویان پیام نور برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیدند.
وی اضافه کرد: دانشجویان موادی را اختراع کردند که نه تنها عوارضی برای آسفالت سطح جاده و محیط زیست پیرامونی ندارد بلکه موجب ذوب شدن سریع یخ سطح جاده می شود و در صورت ورود به سطح خاک نقش کود را ایفا می کند.
دانشگاه پیام نور مرکز همدان ۱۶ هزار دانشجو، ۱۳۰ عضو هیات علمی، ۳۹ استادیار، سه دانشیار و ۲۳۸ رشته تحصیلی دارد.


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
آخرین اخبار پیام نوراخبار واحد ها و مراکز پیام نور
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .