سفارش آگهی لامپ رشد گیاه
نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه
 نمونه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر
پایان نامه
 تایپ متن و مقاله و پایان نامه
  • قوانين و آيين نامه های دانشگاه پيام نور
  • دسترسی سريع به مطالب بسيار مهم
  • مطالب پيشنهادی سايت برای دانشجويان
  • راهنما و آموزش های تصويري برای دانشجويان

مهم‌ترین سیاست دانشگاه پیام نور حفظ کیفیت در توسعه تحصیلات تکمیلی است

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به اخذ مجوز سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد از افزایش تعداد رشته‌های ارشد این دانشگاه به 23 رشته‌گرایش خبر داد و گفت: مهم‌ترین سیاست دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی، حفظ کیفیت است.

به گزارش باشگاه دانشجویان پیام نور (PNU-CLUB.COM) دکتر علیرضا رازقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که از سال‌ها پیش تلاش کردیم که کیفیت را در مقطع کارشناسی ارشد حفظ کنیم و به هیچ‌وجه دنبال کمیت نبوده‌ایم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر که تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های مختلف کشور توسعه خوبی پیدا کرده است، در دانشگاه پیام نور تمام تلاش ما بر آن بوده که تأسیس رشته‌های جدید را بر اساس مصوبات وزارت علوم پیگیری کنیم.

وی افزود: بر این اساس تنها رشته‌هایی درخواست شده‌اند که حتماً در آن رشته حداقل دو هیأت علمی استادیار به بالا در دانشگاه حضور داشته باشد و در غیر این‌صورت به هیچ‌وجه اقدام نکرده‌ایم؛ همچنین تلاش شد بخشی از دانشجویان کارشناسی ارشد نیز به‌صورت آموزش‌محور پذیرش شوند که چندان گرفتار درس پروژه نباشند.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با تأکید بر این‌که در آینده نیز این شیوه را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ رشته کارشناسی ارشد در مراکز و واحدهای پیام نور استان ارائه می‌شود اما مقطع دکتری ارائه ندارد. در جلسه اخیر شورای گسترش نیز با پذیرش دانشجو در رشته‌های ادبیات تطبیقی و ادبیات کودک و نوجوان در واحد رامهرمز و ادبیات پایداری در واحد خرمشهر موافقت شد که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهر ۹۵ آغاز می‌شود.

رازقی‌زاده در خصوص نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشجویان پایه در این دانشگاه، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار دانشجو در سطح استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر معادل پنج درصد کل دانشجویان در رشته‌های کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در سطح کشور نیز آنچه سازمان سنجش چند سال پیش اعلام کرده، حدود ۳۰ درصد از فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه پیام نور هستند؛ البته می‌توانستیم پذیرش دکتری نیز داشته باشیم و یا بسیاری از رشته‌های پرطرفدار کارشناسی ارشد را ارائه دهیم اما به دلیل حفظ کیفیت چنین اقدامی را انجام ندادیم.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با بیان این‌که آنچه مسلم است فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور به دلیل برگزاری امتحانات به‌طور سراسری دارای کیفیت بالایی هستند، خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی کاملاً بومی هستند به‌طوری‌که فاصله محل تحصیل تا محل زندگی آن‌ها کمتر از ۱۲۰ کیلومتر است. در مقطع کارشناسی ارشد اگرچه بحث بومی‌گزینی مطرح نیست اما این امکان برای دانشجویان فراهم شده است که بتوانند امتحانات خود را در نزدیک‌ترین دانشگاه پیام نور به محل زندگی خود بگذرانند.


انتهای خبر - باشگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور -- WWW.PNU-CLUB.COM
گروه خبری:
آخرین اخبار پیام نور
کلمات کلیدی:
    نکات قبل از ارسال نظر
  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند .
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ آبی نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد .
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند .